« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برداشت های سطحی از دین، بیانگر بی بصیرتی است | خبرها 2 آبان 1393
برداشت های سطحی از دین، بیانگر بی بصیرتی است

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم در نشست مقدماتی کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در بندرعباس، مخدوش کردن چهره اسلام را از بزرگترین خیانت های جریان های تکفیری دانست و گفت: تکفیر و قتل حضرت علی رضی الله عنه بزرگترین جنایت این گروه های منحرف است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از افرادی که مسلمانان را تکفیر می کنند به عنوان مصیبت عظمایی که اسلام گرفتار آن است، تعبیر می کنند و به راستی قارچ سمی(داعش)، چهره زشت و کریهی از اسلام ارائه کرده است.

شیخ خطیبی با اشاره به جریان خوارج و تکفیر و قتل حضرت علی رضی الله عنه بیان کرد: مرور تاریخ به این خاطر است که فریب ظاهر افراد را نخوریم، زیرا ابن ملجم قاتل علی رضی الله عنه قاری قرآن بود.

وی ادامه داد: جریان های منحرف در لوای اسلام و قرآن خود را معرفی می کنند تا به دشمنان اسلام در رسیدن به اهدافشان کمک کنند.

این عالم اهل سنت، زیر سئوال بردن رحمت و رأفت اسلامی را یکی از اهداف شکل گیری جریان های تکفیری برشمرد و بر روشنگری و بصیرت افزایی که رهبر معظم انقلاب بارها توجه به آن را گوشزد کرده اند، تاکید کرد و گفت: برداشت های سطحی از دین، بیانگر بی بصیرتی است.

وی با بیان اینکه تفرقه موجب دستیابی دشمن به اهدافش می شود، تصریح کرد: با وحدت کلمه و یکپارچگی می توان از بروز توطئه ها جلوگیری کرد.

شیخ خطیبی، رعایت حرمت ها و احترام به مقدسات یکدیگر و پرهیز از افراطی گری را از موجبات وحدت در جامعه دانست و اظهار کرد: بصیرت و آگاهی مردم، وحدت و همدلی را به دنبال دارد.

....................
منبع: شبستان
بازديد:1737| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت