« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

سفر به بیت المقدس با ویزای "اسرائیلی" حرام است | خبرها 28 تير 1389
سفر به بیت المقدس با ویزای "اسرائیلی" حرام است شیخ «یوسف قرضاوی» رئیس مجمع جهانی علمای اسلامی که در حال حاضر در سفر به سرزمین مادریش یعنی مصر به سر می‌برد، طی اظهاراتی از آن دسته از افرادی که مردم را به سفر کردن به سرزمین‌های اشغالی برای زیارت مسجد الأقصی دعوت می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: سفر به بیت المقدس با ویزای "اسرائیلی" حرام است.

رئیس مجمع جهانی علمای اسلامی که در جلسه افتتاحیه سمینار «دانش‌ های مقدس» سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: فقه اسلامی ما را از سفر کردن به سرزمین های اشغالی برای زیارت بیت المقدس، با ویزای "اسرائیلی" برحذر کرده و آن را بر ما تحریم کرده است و چنین مجوزی که توسط برخی افراد صادر شده، منحرف کردن فقه اسلامی به شمار می رود. تا زمانی که "اسرائیل" وجود داشته باشد، سفر به بیت المقدس حرام است. مسلمانان رفتن به سفارت های رژیم اسرائیل را تحریم کرده اند، پس چگونه برخی افراد که خود را عالم دینی می نامند فتوا صادر می کنند و رفتن به این سفارت‌ ها برای دریافت ویزا را حلال و جایز می دانند! چرا باید مسلمانان خود را در برابر رژیم صهیونیستی ذلیل کنند.

شیخ «یوسف قرضاوی» همچنین گفت: به اعتقاد بنده مسلمانان باید از رفتن به مسجد الأقصی محروم بمانند تا اشتیاقشان روز به روز بیشتر شود و موجب گردد که برای آزادی آن بیشتر تلاش کنند. به نظر بنده سفر به بیت المقدسی که زیر اشغال رژیم اسرائیل است، فقط به صنعت گردشگری این رژیم کمک می کند و در نتیجه موجب تقویت اقتصاد اسرائیل می گردد. مهر رژیم اسرائیل اگر در گذرنامه فرد مسلمانی خورده باشد، یک لکه ننگ به شمار می رود. بر افرادی که مسلمانان را به سفر کردن به سرزمین های اشغالی دعوت می کنند واجب است که تقوا پیشه کنند و از خداوند متعال بترسند. آنان باید بدانند که این گونه سفرها فقط به رژیم اسرائیل کمک می کند.

رئیس مجمع جهانی علمای اسلامی در ادامه ضمن انتقاد شدید از نقش کشورهای عربی در پرونده فلسطین، گفت: اتحادیه عرب و کشورهای عربی تاکنون چه نقشی در پرونده فلسطین ایفا کرده اند؟! چرا اعراب به طور مشترک از فلسطین به ویژه غزه دفاع نمی کنند؟! چرا کشورهای عربی سالانه میلیاردها دلار سلاح می خرند در حالی که می دانند این پول در راه کشت و کشتار و سرکوب فلسطینیان هزینه می شود؟! همه این حوادث در قرآن کریم بیان شده است. اگر به کتاب تورات نگاهی بیاندازید، خواهید دید که یهودیان در اصل به بیت المقدس بهائی نمی داده اند و این مکان برایشان مهم نبوده است و به طور غیرمنتظره و ناگهانی برایشان مهم شد و آن را اشغال کردند. اسرائیل در اصل قدرتی نداشته و ندارد.

شیخ «یوسف قرضاوی» در پایان افزود: خود اعراب اسرائیل را بزرگ و قدرتمند جلوه می دهند همین امر باعث شده که اسرائیلی ها به یهودی کردن شهر بیت المقدس ادامه دهند. طرح آنان این است که تا سال ٢٠٢٠ همه جمعیت بیت المقدس یهودی باشد. آنان تلاش می کنند تمام آثار و خاطرات مسلمانان را از این شهر پاک کنند و از بین ببرند و ذهن جهانیان را منحرف کنند. آنان برای یهودی کردن بیت المقدس میلیاردها دلار خرج کرده و می کنند. تاکنون بیش از ١٦ میلیارد دلار برای این کار هزینه شده است.
بازديد:1614| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت