« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

10 مراسم عقد زوج جوان طی یک روز در مسجدالاقصی | خبرها 10 شهريور 1393
10 مراسم عقد زوج جوان طی یک روز در مسجدالاقصی

مسجدالاقصی روز گذشته شاهد ده مراسم عقد زوج جوان در یک روز واحد بود. طرح مراسم عقد با حمایت موسسه«عماره الاقصی» در فضایی شاد و هیجان انگیز به اجرا در آمد.

این 10 عروس و داماد از قدس اشغالی و داخل فلسطین اشغالی بودند که مراسم عقد خود را در مسجدالاقصی بستند.

صالح و وعد محیسن، زوج جوان درباره علت عقد خود در مسجدالاقصی گفتند: از ساعات اولیه صبح به مسجدالاقصی آمدیم و هیچ مکانی را مبارک تر از این مکان ندیدیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مراسم عقدمان در نخستین قبله مسلمانان اجرا شود.

مریم ابوزینه و وسام درباره احساس حضور خود در مسجدالاقصی گفتند: تصمیم گرفتیم زندگی خود را با طاعت الهی آغاز کنیم و با اقتدا به سنت نبوی(ص) در مسجدالاقصی نیمی از دینمان کامل شود. احمد ادریس، یکی از دامادها گفت: این جشن به مثابه حمایت از مسجدالاقصی نیز است و ما با حضور در مسجدالاقصی حمایت خود را از این مکان مقدس اعلام می کنیم.

مادر داماد در حالی که اشک در چشمانش حدقه زده بود، مراسم ازدواج پسرش را تبریک گفت و آزادی مسجدالاقصی را خواستار شد. گفتنی است، برگزاری مراسم عقد در مسجدالاقصی نشان دهنده احیای مسجد و حضور مسلمانان در مکان نخستین قبله گاهشان است.

.....................
منبع: شبستان
بازديد:1051| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت