« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اعلام عید فطر در عربستان وکشورهای عربی براساس رویت هلال | خبرها 6 مرداد 1393
اعلام عید فطر در عربستان وکشورهای عربی براساس رویت هلال

دادگاه عالی عربستان سعودی بر اساس شهادت چند مرد عادل مبنی بر رویت هلال ماه شوال پس از غروب آفتاب در برخی مناطق کشور عربستان، دوشنبه 6 مرداد 1393 (28 جولای 2014) را عید فطر اعلام کرد اما این هلال در هیچ منطقه‌ای از کشور عربستان قابل رویت نبود!

در بیانیه دادگاه عالی عربستان سعودی به وضوح اشاره شده که «بر اساس شهادت تعدادی از شاهدان عادل در برخی مناطق کشور، رویت هلال ماه شوال سال 1435 هجری پس از غروب آفتاب روز یکشنبه برای دادگاه عالی اثبات شده است ... و دادگاه عالی حکم می‌کند که دوشنبه 1 شوال 1435 هجری - بر حسب تقویم ام‌القری - مقارن با 28 جولای 2014 میلادی روز عید مبارک فطر امسال یعنی 1435 هجری است».

با توجه به رویت‌ناپذیر بودن هلال و ادعای چند شاهد مبنی بر رویت این هلال، خوش‌بینانه‌ترین توضیح این است که این افراد یا دچار توهم رویت هلال شده‌اند (که برای 15 درصد از رصدگران هلال اتفاق می‌افتد) و یا چیزهای دیگری را (مثلا ابر یا رد هواپیما یا ...) را با هلال ماه اشتباه گرفته‌اند.

شایان ذکر است در کشور عربستان، ماه مبارک رمضان یک روز دیرتر از تقویم ام‌القری آغاز شد و همانند ایران، روز یکشنبه 8 تیر 1393 هجری شمسی مقارن با 29 ژوئن 2014 میلادی، اول رمضان 1435 هجری قمری بود.

......................
منبع: شبستان
بازديد:1248| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت