« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

ابراز همدردی و اعلام انزجار از اعمال صهیونیستهای جنایتکار و دعا برای مردم غزه | خبرها 3 مرداد 1393
ابراز همدردی و اعلام انزجار از اعمال صهیونیستهای جنایتکار و دعا برای مردم غزه

نماز جمعه این هفته گیاهدان به امامت شیخ شافعی تشیخ امام جمعه گیاهدان و مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه برگزار شد.

شیخ شافعی تشیخ در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس از طرف حضرت امام خمینی رحمه الله آنرا نقطه آغاز مبارزه با سردمداران کفر و طواغیت زمانه ونقطه ی شروع نصرت و یاری مظلومین جهان دانست.

ایشان با ذکر تهاجم اخیر رژیم منحوس صهیونیستی به مردم بیگناه غزه و کشتار مسلمانان مظلوم در ماه مبارک رمضان توسط یهودیهای غاصب اظهار کرد: تنها کاری که از ما برای مسلمانان مظلوم غزه برمی آید ابراز همدردی و اعلام انزجار از اعمال صهیونیستهای جنایتکار و دعا برای مردم غزه است.

امام جمعه گیاهدان در ادامه سخنان خود به احکام سرفطره و میزان و زمان پرداخت آن اشاره نمود و با ذکر احادیثی که بر مشروعیت زکات فطر دلالت دارند عنوان کرد : زکات فطر باید قبل از نماز عید پرداخت شود و هر کس غروب شب عید را درک کند زکات فطریه او و خانواده و کسانی که نفقه شان برعهده ی اوست بر او لازم می شود.

شیخ شافعی تشیخ با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر مشارکت هرچه بیشتر مردم در فعالیتهای اجتماعی بخصوص فعالیتهایی که به بهسازی روستا و امور بهداشتی آن مربوط است را خواستار شد و از ابتکار شورای اسلامی گیاهدان و کمیته ی بهداشت آن جهت پاکسازی روستا برای عید سعید فطر یاد کرد و از مردم خواست تا با این کمیته نهایت همکاری را داشته باشند.

امام جمعه گیاهدان با ذکر احادیثی بر اهمیت حق الناس تأکید کرد و با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر بر سنت حسنه حلالیت طلبی در این روز تأکید نمود.
بازديد:1111| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت