« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

انسان وقتی که دچار خودباختگی شد هر چیزی را خوب می بیند حتی اگر آن چیز آشغال باشد | معاونت اجتماعی 4 شهريور 1396
انسان وقتی که دچار خودباختگی شد هر چیزی را خوب می بیند حتی اگر آن چیز آشغال باشد

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم و عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب در جلسه عمومی ویژه خواهران که در سالن اجتماعات مدرسه علوم دینی اسماعیلیه گیاهدان برگزار شد با ذکر فضایل دهه ی اول ماه ذی الحجه گفتند: تفسیر مفسرین در سوره مبارکه فجر این است که منظور از «ولیال عشر» که خدا به آن سوگند یاد کرده همین ده شبانروز اول ذی الحجه است که ارزشمندترین روز آن روز عرفه است. روز عرفه ارزشمند ترین روزی است که روزه سنت در آن موکد است.

امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به امتحانات الهی ، یکی از امتحانات بسیار سخت و دشوار در این زمانه را امتحان تفاوت در موهبتها دانستند که بسیاری از انسانها در آن رفوزه می شوند. ایشان افزودند: بعضی از موهبتها به بعضی داده شده و به بعضی داده نشده یا به بعضی کمتر داده شده مثل مال و ثروت بعضی دارند بعضی ندارند بعضی کمتر دارند جاه و مقام ، حسب و نسب ، هوش و استعداد، حسن و جمال، جسم و جان و سلامت و تندرستی همه موهبتهایی هستند که بصورت متفاوت به انسانها داده شده است که بسیاری از انسانها نسبت به این امتحان بد عمل می کنند.

شیخ خطیبی ، با ذکر حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و سلم حرص را یکی از چیزهای خطرناکی عنوان کردند که به دین انسان آسیب می زند ایشان گفتند: پیامبر در حدیثی که به حدیث ذئبان جائعان معروف است فرموده: آسیبی که دو گرگ گرسنه بر گله ی گوسفند وارد می کند به مراتب خطرشان بر آن گله گوسفند کمتر است از آسیبی که حرص بر مال و حرص بر جاه و مقام بر سر دین انسان وارد می کند.

رئیس مجتمع دینی شهرستان قشم با بیان داستان بنی اسرائیل ، چشم و هم چشمی و از خود باختگی و نادیده گرفتن داشته های خود را عامل کشانده شدن انسان به بزرگترین آسیب یعنی شرک دانستند و افزودند: بنی اسرائیل بعد از نجات از دست فرعون بر قومی گذر کردند که بت می پرستیدند آنها چشمشان به بت پرستی خیره شد آنرا هوس کردند حکمی که موسی علیه السلام بر آنها صادر کرد این بود که شما قومی جاهل هستید. وقتی که انسان دچار خودباختگی شد خیره سر می شود و به فکر داشته های دیگران می افتد حتی امکان دارد انسان وقتی که دچار خودباختگی شد هر چیزی را خوب ببیند شاید چیزهایی که دیگران دارند اصلا یک آشغال باشد مثلا مزخرفات و آشغالهایی که در فرهنگ غرب وجود دارد آن فرهنگی که خودشان از آن به ستوه آمده اند مثل بنی اسرائیل که وقتی بت را دیدند آن را هوس کردند.

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب در پایان جلسه سوالات شرعی مطروحه خواهران را پاسخ گفتند.

فایل صوتی sh-khatibi-esmaeelyeh-96.mp3 [حجم: 19,89 مگابايت] ( تعداد دانلود: 298)
بازديد:1501| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت