« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

سید علی کاملی | مشاهیر اهل سنت جنوب 2 شهريور 1394
سید علی کاملی

سید علی کاملی ، فرزند سید محمد بن سید کمال کاملی است و نسبش به سید قتال می رسد، بعضی می گویند زیارتگاه سید کمال که اینک در رمکان وجود دارد، جد سید علی کاملی است.

ایشان از ناحیه ی مادر به شیخ محمد بن صالح بن شیخ یحیی منتسب است و کمالی النسب می باشد.

سید علی کاملی یکی از علمای برجسته جزیره قشم بود، او در سال 1299 هجری شمسی در روستای کاروان قشم متولد شد او در اوان طفولیت در گهواره چشمان خود را از دست داد.

نابینایی مانع از یادگیری و علاقه ی او نسبت به کسب علم و تلاوت قرآن نشد چنانکه با جدیت و تلاش فراوان در سیزده سالگی حافظ قرآن شد.

ایشان به مدرسه علوم دینی کمالیه بندحاجعلی رفت و طی مدت ده سال به فراگرفتن علوم دینی از جمله تفسیر، حدیث، فقه، نحو وصرف و غیره پرداخت.

وی در محضر شیخ زکریا بن محمد المفتی کسب فیض نمود.

سید علی کاملی

ایشان با وجود اینکه از همان طفولیت از هر دو چشم نابینا بود اما بر اثر حافظه ی بسیار قوی و استعداد و نبوغ خارق العاده و عجیبی که داشت، نور بصارت او بر بصیرتش اثر گذاشته و گوی سبقت حتی از بینایان ربوده بود و این چیزی جز لطف خدای سبحان و عنایتش به سید نبوده است.

در روزگارش هر سؤال دینی که از سید علی می شد فورا پاسخ می داد و در این مورد بی نظیر بود.

اهالی روستا بر این باور بودند که سید علی با خلوص نیتی که داشت بر بیماران و خصوصا کسانی که دچار اختلاط مغزی و عقلی بودند، دعا و آیاتی از قرآن می خواند و آنها به اذن خداوند خیلی زود شفا پیدا می کردند.

سید علی کاملی پس از عمر نسبتا طولانی در نیمه های شب شنبه هفدهم اسفند ماه 1387 هـ . ش موافق با دهم ربیع الاول 1430 هـ. ق دار فانی را وداع گفت و در ظهر روز شنبه در قبرستان برخ کوشه به خاک سپرده شد.

رحمت و مغفرت خدای سبحان نثار روان پاکش باد.

...........................................................................
تهیه و تنظیم: سایت مدرسه علوم دینی اسماعیلیه
بازديد:1933| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت