« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسجد«قرمز» سریلانکا | آشنایی با مساجد جهان 28 خرداد 1394
مسجد«قرمز» سریلانکا

این مسجد به دلیل اینکه به رنگ قرمز است، مسجد احمر نامگذاری شده است.

مسجد«قرمز» سریلانکا

مسجد قرمز سال 1908 میلادی به دست تجار مسلمان که در منطقه در رفت و آمد بودند، ساخته شده است و این مسجد برای یک هزار و 500 مسلمان ظرفیت داشته و سمبل اسلام در سریلانکا به شمار می رود.

مسجد«قرمز» سریلانکا

عملیات توسعه مسجد بارها انجام گرفته است و بیشترین توسعه مسجد سال 1975 صورت گرفته است.

مسجد«قرمز» سریلانکا

هم اکنون این مسجد برای 12 هزار مسلمان ظرفیت دارد و روزهای جمعه و اعیاد دینی مسلمانان بسیاری به مسجد می آیند و به دلیل کمبود جا در خیابانهای اطراف نیز نماز می خوانند.

مسجد«قرمز» سریلانکا

عملیات توسعه کنونی مسجد چهار سال گذشته آغاز شده و این مسجد در پنج طبقه ساخته شده است و هم اکنون در مرحله پایانی توسعه قرار دارد و باید آسانسور را برای افراد مسن و نیازمند راه اندازی کنند.

مسجد«قرمز» سریلانکا

مسجد«قرمز» سریلانکا


........................
منبع: شبستان
بازديد:1806| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت