« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اگر جمهوری اسلامی ابران قدرت پیدا کند اقتدار همه جهان اسلام است | خبرها 23 فروردين 1394
اگر جمهوری اسلامی ابران قدرت پیدا کند اقتدار همه جهان اسلام است

شیخ محمد علی امینی در دیدار علما و روحانیون شیعه و سنی شهرستان قشم با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، گفت: وضعیتی که اکنون جامعه اسلامی با آن روبرواست عبارت است از چالشهای متعدد و مسائل پیچیده ای که لازم است با استفاده از همه ظرفیت ها برای برون رفت از نقشه های دشمنان اسلام تلاش کنیم.

وی ادامه داد : بحمد الله بعضی از مشکلات با همدلی و تعاون و همکاری بین علما و حکام جهان اسلامی در حال حل شدن و مهار شدن است اما بعضی از مشکلات هم در حال رشد و افزایش است.

مسئول مجتمع فرهنگی سلطان العلمای بندر لنگه اظهار کرد: مشکل نفوذ و حضور گروه های تکفیری در جوامع اسلامی با آن تفکر خشک و افراطی شان که به هیچ کس و مذهبی رحم نمی کنند در حال مهار شدن است و حتی کسانی که آنها را ساخته و تائید و تقویت کرده اند اکنون به خطر بالقوه آنها آگاهی یافته و برای رهایی از دست آنها حاضر به همکاری شده اند .

وی با اشاره به مسائل کنونی جهان اسلام بیان داشت : جنگهای داخلی که در کشورهای اسلامی شروع شده است برای همه مسلمانان بسیار تلخ و نگران کننده است و آنچه که در سوریه و یمن و عراق در حال روی دادن است موجب شادی دشمنان اسلام شده که سالها برای آن برنامه ریزی و هزینه کرده اند .

شیخ محمد علی امینی با اظهار تاسف از دخالتهای کشورهای اسلامی در امور داخلی یکدیگر خاطر نشان کرد: دخالت کشورهای اسلامی در امور داخلی یکدیگر ، تشدید جنگهای داخلی و کشتار افراد بیگناه و زنان و کودکان جزو طرحهایی کشورهای دیگر است که متاسفانه توسط برخی از کشورهای اسلامی در حال انجام شدن می باشد.

وی بزرگترین مشکل جهان اسلام را تفرقه و دو دستگی خواند و گفت : آزار دهنده تر از همه اختلافات مذهبی و خط کشی های است که بین مذاهب اسلامی توسط بعضی ها پر رنگ تر می شود و خطر آن برای حال و آینده جهان اسلام بسیار زیانبار است.

مسئول مجتمع فرهنگی سلطان العلمای بندر لنگه با اشاره به اشتراکات بین مذاهب اسلامی بیان داشت: شیعه و سنی بسیار به هم نزدیک هستند و اگر معنای شیعه بودن ولای اهل بیت است همه اهل سنت اهل بیت را دوست دارند پس اهل سنت هم به نوعی شیعه هستند و شیعیان هم به روش و سنت پیامبر اعتقاد دارند و اگر به روایات اهل بیت توجه می کنند به این خاطر است که اهل بیت منتقل کننده سنت و سیره پیامبر هستند وبه این معنا شیعیان هم سنی هستند .

وی افزود: آنهایی که می خواهند این خط کشی ها و مرزها را پر رنگ کنند با شیعه و سنی دشمن هستند که باید علمان دین در بوجود آوردن ذهنیتهای مثبت نقش خوبی ابفا کنند.

شیخ محمد علی امینی ادامه داد : من بارها در جمع علمای کشورهای اسلامی بیان کرده ام که اگر جمهوری اسلامی ابران قدرت پیدا کند اقتدار همه جهان اسلام است و اگر بتواند به امکانات پبشرفته ای دست پیدا کند قطعا به نفع کشورهای همسایه است و اگر ایران بتواند موانع پیشرفت را با مقاومت و شجاعت و ایستادگی خود در مسائل هسته ای و امثال آن رفع کند راه پیشرفت برای دیگر کشورهای اسلامی بازخواهد شد و آنها هم به این نتیجه و باور رسیده اند .

وی با اشاره به اقدامات علمای اهل سنت در جلو گیری از اختلافات در جامعه اسلامی تصریح کرد: در جمع هیئت فتوای جنوب کشور بر جلوگیری از اختلافات و حتی ورود و خروج ماه مبارک رمضان تذکر داده ام و آن را وظبفه شرعی خود می دانم و همه ما هم برای جلوگیری از اختلافات سعی و تلاش می کنیم.

مسئول مجتمع فرهنگی سلطان العلمای بندر لنگه در خصوص رسانه ملی هم اظهار داشت : صدا و سیمای ما متعلق به همه جهان اسلام است و همه مسلمانها دوست دارند از رسانه جمهوری اسلامی مطلب و اخبار دریافت کنند پس صدا و سیما هم سعی کند تا وحدت آفرین باشد که قطعا این مسئله مورد نظر مقام معظم رهبری و سران کشورمی باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : ما می خواهیم در کنترل بحرانهای منطقه ای مثل سوریه و یمن ، جمهوری اسلامی محوریت داشته باشد و بنا بر این باید به جهان اسلام ثابت کنیم که با تمام توان در اختیار وحدت جهان اسلام هستیم.
بازديد:1310| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت