« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسجد شیخ فاطمه کویت | آشنایی با مساجد جهان 27 اسفند 1393
مسجد شیخ فاطمه کویت

معماری مسجد هرمی شکل شیخ فاطمه کویت توجه بسیاری را به خود معطوف کرده است چرا که سبک ساختمان نشان دهنده مؤلفه‌ها زیبایی‌شناسی معماری و همچنین تلفیق سنت و مدرنیته است.

مسجد شیخ فاطمه در حومه عبدالله السالم، حومه شهر کویت واقع شده است. این مسجد در ماه رمضان از هزاران نمازگزار استقبال می کند.

مسجد شیخ فاطمه کویت

شکل مناره های این مساجد با شکل سایر مناره ها متفاوت است، مناره ها به شکل شمع ساخته شده که میان معماری گنبد و مناره و سایر مؤلفه های آن نوعی تعادل برقرار کند.

مسجد شیخ فاطمه کویت

این بنا یکی از آثار معماری معاصر اسلامی و نشانه ای از هنر اسلامی است که نقطه عطفی در کویت به شمار می رود. چرا که از نظر اصالت ویژگی های مسجد را چون وجود مناره، گنبد، صحن اصلی اقامه نماز جماعت، استفاده از هنرهای اسلامی را حفظ کرده و در عین حال با شکل متفاوتی ارائه شده است.

مسجد شیخ فاطمه کویت

چندین مسجد تاریخی در شهر کویت وجود دارد که درحال حاضر نیز مورد استفاده نمازگزاران هستند. قدیمی ترین آنها مسجد الخلیفه مقابل وزارت امور خارجه است که در سال 1714 میلادی ساخته شده است.

مساجد ابن خمس و الناصف و سؤود نیز که در منطقه مرکزی کویت واقع شده متعلق به قرن هجدهم است. مسجد ابن بهر و مسجد مطبا نیز در قرن نوزدهم ساخته شده اند.
بازديد:2278| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت