« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسجد«شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» قزاقستان | آشنایی با مساجد جهان 24 آذر 1393
مسجد«شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» قزاقستان

مسجد«شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» یکی از مساجد بزرگ در قاره آسیا است که سال 2013 میلادی در شهر شیمکنت قزاقستان افتتاح شده است و یکی از مهمترین طرحهای فرهنگی و دینی در کشور اسلامی به شمار می رود.

این مسجد بر سبک معماری قدیمی بنا شده است و مساحت کلی مسجد، هشت هزار متر مربع است و مصلی ای برای بانوان به مساحت، 270 متر مربع دارد.

مسجد«شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» قزاقستان

ساخت مسجد بیش از سه سال به طول انجامید و ساخت آن، 44 میلیون درهم هزینه در برداشت.

مسجد«شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» قزاقستان

از ویژگیهای این مسجد، بزرگ بودن آن و داشتن مصلی بزرگ است و دارای چهار مناره است که ارتفاع هر کدام به 31 متر می رسد.و یک گنبد بزرگ به ارتفاع 37 متر دارد.

این مسجد دارای سرویسهای بهداشتی، وضوخانه، منزل امام جماعت، کتابخانه و پارکینگی به ظرفیت 120 خودرو است.

مسجد«شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» قزاقستان

این مسجد، برای 6 هزار نمازگزار ظرفیت دارد. قطر صحن مسجد 86 متر است و ستون ندارد و قطر گنبد به 8 متر می رسد و دارای لوستری به اندازه یک تن است.

...................
منبع: شبستان
بازديد:2377| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت