« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسجد کتشاوه الجزائر | آشنایی با مساجد جهان 28 آبان 1393
مسجد کتشاوه الجزائر

مسجد«کتشاوه» یکی از مشهورترین مساجد تاریخی الجزائر است که در زمان عثمانیها سال 1612میلادی ساخته شده است، برای مدتی پس از حمله فرانسه توسط یک ژنرال قرآنها از مساجد خارج و آتش کشیده شد و سپس تبدیل به کلیسا شد. پس از صد سال از اشغالگری فرانسه، کلیسا، به مسجد تبدیل شد و در سال 1962 میلادی مردم اولین نماز جمعه را در این مسجد اقامه کردند.

مسجد کتشاوه الجزائر

این مسجد با توجه به نام بازاری که در میدان مجاور مسجد واقع شده به کتشاوه مشهور است و نام آن به میدان شهدا تغییر کرده است. این مسجد اهمیت بسیاری برای مسلمانان دارد. مسجد دارای نقوشی است که به آیات قرآنی مزین است و به دست خطاط «ابراهیم چاکرهی» نوشته شده است.

مسجد کتشاوه الجزائر

در مسجد کتشاوه تعالیم دین اسلامی آموزش داده می شود و قرائت قرآن پیش از هر نماز در مسجد دایر می باشد. ماه مبارک رمضان، این مسجد مملو از جمعیت می شود و برنامه های ویژه ای برای نمازگزاران و روزه داران اجرا می شود.

مسجد کتشاوه الجزائر

مسجد کتشاوه، از قدیمی ترین مسجد الجزائر و جزء میراث فرهنگی به شمار می رود و این مسجد دارای ترکیبی از معماری رومانی و عربی و ترکی است و سال 1794 «دای حسین» آن را توسعه داده است.

مسجد کتشاوه الجزائر


....................
منبع: شبستان
بازديد:1523| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت