« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شیخ میر عبدالله تخت دار | مشاهیر اهل سنت جنوب 17 مهر 1393
شیخ میر عبدالله تخت دار

شیخ میر عبدالله تخت دار معروف به حاجی میر از فضلا و عالمان دینی جزیره به شمار می آمدند و دارای تالیفات و تحقیقاتی در این حوزه بودند.

تحصیلات حوزوی ایشان بنا به گفته ی خود ایشان در محضر شیخ محمد اسماعیلی ملقب به شیخان و شاگرد برجسته ی ایشان شیخ محمد شریف صالحی بوده است.

ایشان ضمن اینکه بعنوان حکم و داور به اختلافات مردم از دید شرعی رسیدگی مینموده اند برای امور خیریه کمک مالی جمع آوری میکردند .

همچنین سالها مدیریت دفتر ثبت ازدواج و طلاق را در قشم و گیاهدان بعهده داشته و امورات ثبتی روستاهای جزیره را انجام می دادند و نیز به عنوان سرپرست کاروان حجاج در جزیره مشغول به خدمت بودند .

مسجد و مدرسه امیریه واقع در روستای گیاهدان یادگار تلاش و کوششهای ایشان در عرصه امور دینی است.

ایشان در خرداد سال 1391 بر اثر سکته قلبی در شیراز چشم از جهان فرو بست.

رحمت و مغفرت خداوند نثار روح و روان او باد.
بازديد:3065| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت