« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اگر داعش قصد جهاد دارد با اسرائیل بجنگند | معاونت اجتماعی 2 مرداد 1393
اگر داعش قصد جهاد دارد با اسرائیل بجنگند

امام جمعه اهل سنت روستای گیاهدان قشم در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی هرمز گفت:داعش و گروه های تکفیری دست نشانده های آمریکا و اسرائیل برای بد جلو دادن دین مقدس اسلام و محافظت از اسرائیل جنایتکار تشکیل شده اند ، لذا در دین مقدس اسلامی که بر پایه مودت و رحمت استوار است هرگز چنین اعمال وحشیانه تائید نشده است و آنچه در تاریخ صدر اسلام از سنت پیامبرمشاهده شده است بخشش و مهربانی حتی نسبت به دشمنان دیرینه اسلام یعنی ابوسفیان است.

وی افزود: آنچه از نحوه تبلیغ و پوشش اقدامات غیر انسانی گروه های تکفیری قابل استنباط است همان نشان دادن چهره ای خطرناک از مسلمانان و دین اسلام و قرآن است تا از توسعه اسلام خواهی در غرب جلوگیری شود.

شیخ شافعی تشیخ اظهار داشت : علمای اهل سنت اقدامات گروه داعش و کشتار مسلمانان را بدست این گروه بی دین محکوم می نمایند و از همین جا اعلام می کنم داعش برای بد نام کردن اهل سنت و برادر کشی شکل گرفته است لذا اگر این گروه قصد واقعی جهاد دارند می توانند با اسرائیل غاصب که خون هزاران بیگناه مسلمان در فلسطین را هر روزه بر زمین می ریزد به جنگ بپردازند اما این غیر ممکن است چون خود دست نشانده اسرائیل در منطقه است.

وی با اشاره به تحولات کشورهای منطقه خاطر نشان کرد : استکبارجهانی برای محافظت ازاسرائیل با اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل سنت و همچنین با تحریک قومیتها مسلمانان را به جان هم انداخته لذا مسلمانان بایستی با بصیرت و وحدت مراقب باشند تا در این فته گرفتار نشوند.

مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در خصوص سرنوشت گروهک داعش گفت : همه گروه هایی که با قتل و خونریزی سعی کرده اند به قدرت برسند نابود شده اند و امروز جز نامی از آنها در تاریخ نمانده است لذا داعش هم با خواست الهی به زودی از صفحه روزگار محو خواهد شد و این ترکیب تکفیری و بعثی به آخر راه خود می رسند.

امام جمعه روستای گیاهدان قشم گفت : همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله ) فرموده اند هرکسی که ندای تفرقه سر دهد چه شیعه باشد چه سنی مزدور دشمن است چرا که می خواهد در راه اندازی اختلافات بین مسلمانان کمک کند و مسلمانان را ازهم جدا کند.

مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه برکات این شهرستان را مدیون جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: شیعه وسنی در شهرستان قشم با اتحاد و یکپارچگی و بدون حاشیه درکنارهم زندگی می کند واهل سنت درکنار برادران شیعه بهترین زندگی را دارند .

شیخ شافعی تشیخ در خصوص تحولات جدید در فلسطین اشغالی بیان داشت : مسلمانان با همبستگی و اتحاد می توانند به راحتی اسرائیل را شکست دهند امام بعضی از کشورهای مسلمان با سکوت و برخی با خیانت نمی خواهند با این جرثومه فساد مبارزه کنند.

وی به عواقب قاچاق سوخت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قاچاق سوخت تعادل اقتصادی قشم را از بین برده است و امروز گروهای خاصی با پول های باد آورده به ثروت هنگفت رسیده اند و بعضی هم در فقر به سر می برند که این پدیده در آینده موجب افت تحصیلی جوانان و از طرفی به وجود آمدن معضلات اخلاقی و اجتماعی خواهد شد چرا که طبق آیه قرآن هر وقت انسانی احساس استغنا کند طغیان خواهد کرد لذا جا دارد دولت با جدیت با این معضل برخورد کند.

امام جمعه گیاهدان در پایان در خصوص معضلات ماهواره افزود : امروز مشکلات خانوادگی و اخلاقی گریبانگیر جامعه ما شده است که خانواده های می بایست با دوری از این وسیله شیطانی از جوانان و خانواده خود مراقبت نمایند.

.......................................
منبع: پایگاه اطلاع رسانی هرمز
بازديد:1487| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت