« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

صفات انفاق کنندگان | مقالات 2 ارديبهشت 1392
صفات انفاق کنندگانشرط قبول صدقه به حضور پروردگار آن است که از مال حلال باشد و بهترين چيزها را از خوبترين اشياء در راه خدا صرف کنيد و از اشياي فرومايه و پست خيرات ندهيد و اگر آن را به خود او بدهند دل وي به قبول آن مايل نيست و از شرم و بدون رضا بستاند.
|بازديد:1437 | | ادامه مطلب...


چرا اسلام؟ | مقالات 27 فروردين 1392
چرا اسلام؟ اين مطلب جزء مسلمات و يقينيات است که دين جزء نيازهاي اوليه ي بشر است، نياز به دين براي انسان بالاتر از همه ي نيازهاي مادي است، من موضوع صحبت خود را در 3 سوال مطرح کرده ام:1. چرا خداوند از ابتدا دين کامل به بشر نداد تا انسان هاي متعهد به دين آسماني با هم به موجب دين خدا اختلاف و تنازع نداشته باشند؟
2. چرا تبعيت از اديان آسماني ديگر در زمان کنوني بصورت آگاهانه جايز نيست؟3. چرا شرعا و عقلا بايد تابع دين اسلام شد و لاغير؟
|بازديد:1357 | | ادامه مطلب...


چگونه کودک خود را تنبیه کنیم؟ | مقالات 16 فروردين 1392
چگونه کودک خود را تنبیه کنیم؟ تنبیه از ریشه «تنبه» به معنی آگاه کردن و بیدار نمودن است. چنانکه سعدی می گوید:آفرینش همه تنبیه خداوند دل است ..... دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار
از جمله معادل های آن در زبان فارسی واژه هایی نظیر آگاه کردن، ادب کردن، گوشمال دادن و سرکوب کردن است.از نظر تربیتی عبارت است از ارائه یک محرّک آزار دهنده به دنبال یک رفتار نامطلوب. کتک زدن و گوشمال دادن تنها یکی از انواع تنبیه است و از جمله صورت های دیگر آن می توان به نگاه خشم آلود، بی اعتنایی، توبیخ کردن، امتیاز منفی دادن، محروم ساختن، تذکر، و… اشاره کرد.
|بازديد:1925 | | ادامه مطلب...


چهار راه برای اصلاح قلب ونجات آن از امراض | مقالات 11 فروردين 1392
چهار راه برای اصلاح قلب ونجات آن از امراضچه بسیار بوده اند کسانی که دل‌های سخت و سنگینشان را جز تلاوت کتاب خدا نرم نگردانده است. و چه بسیار بوده اند غافلان و تجاوزکاران زیان رساننده به خود که فقط تدبر در کتاب خدا مایه هشیاری و بیداریشان گشته است. و چه بسیار بوده چشمانی که لذت اشکریزی از ترس خدا را تنها به وسیله‌ی نگاه کردن به آیات خدا چشیده است.بسیاری از صحابه (رض) هر روز بهره‌ی معینی از قرآن را می‌خوانده اند. و گاهی که عذری ضروری یکی از آنان را از خواندن بهره‌ی روزانه اش بازمی‌داشت، روز بعد با حسرت و درد از قصوری که ورزیده آن را می‌خوانده است.
|بازديد:2136 | | ادامه مطلب...


طارق بن زیاد و فتح اندلس | مقالات 11 فروردين 1392
طارق بن زیاد و فتح اندلس
طارق بن زیاد بن عبدالله، از فرماندهان قدرتمند در شمال آفریقا بود که توانست در مدت کمی، به همراه موسی بن نصیر، تمامی شمال آفربقا که شامل کشورهای لیبی، تونس، الجزایر، مغرب، موریتانی و صحرای بزرگ آفریقا و همچنین شبه جزیره یِ ایبریه را که شامل اسپانیا و پرتغال و جنوب فراسه بود، تحت حاکمیت خلافت اسلامی درآورد.
|بازديد:2311 | | ادامه مطلب...


معیار استیفای حقوق در روز قیامت | مقالات 1 اسفند 1391
معیار استیفای حقوق در روز قیامت در شریعت اسلامی دو دسته حقوق مورد توجه فراوان قرار گرفته یک سری حقوق حق الله معرفی شده که جانب مصالح عام جامعه در آنها لحاظ شده و تنفیذ و اجرای آنها منافع اقتصادی امنیتی برای جامعه به ارمغان می آورد مانند حدود ومجازاتهایی که خداوند در شریعت قرار داده ....
|بازديد:2247 | | ادامه مطلب...


دلبستگی به دنیا سرمنشأ تمام لغزشها | مقالات 22 بهمن 1391
دلبستگی به دنیا سرمنشأ تمام لغزشها فرا رسیدن دهه ی فجر و 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را خدمت شما عزیزان نمازگزار تبریک و تهنیت عرض می کنم دهه ی فجر به ده روزی گفته می شود که حضرت امام خمینی که در 12 بهمن سال 1357 وارد کشور شد و در روز 22 بهمن این انقلاب مبارک به پیروزی رسید فاصله این ده روز دهه ی فجر نامگذاری شده است. فجر یعنی روشنایی بعد از ظلمت و تاریکی، انقلاب اسلامی با طلیعه ی خود تاریکی ظلم و فساد و بی بندو باری و کفر و الحاد را در جامعه ایران از بین برد و روشنایی عدل و اخلاق و ایمان و اسلام را بر ملت گستراند . ملت مسلمان و آزاده ایران در کنار امام و پیشوای خود طعم تغییر تحول دلخواه خویش را چشیدند
|بازديد:1677 | | ادامه مطلب...


زهد وپارسایی | مقالات 22 بهمن 1391
زهد وپارسایی زهد در دنیا مقتضی جلب محبت باریتعالست انسان مومن و عاقل هیچ گاه دنیا را بر آخرت ترجیح نخواهد داد رسول خدا می فرمایند الکیس من دان نفسه وعمل لما بعد الموت انسان زیرک انسانی هست که به فکر آخرت است و برای روز قیامت عمل نیک ذخیره می نماید در آیات متعددی از قرآن کریم داریم که خداوند متعال : آخرت را بر دنیا ترجیح داده است خداوند متعال می فرمایند : ((بل تؤثرون الحياة الدنيا والآخرة خيرٌ وأبقى)).وقال: (( تريدون عرض الدنيا والله يريد الآخرة)).
|بازديد:2359 | | ادامه مطلب...

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت